Program Eğitim Amaçları

1. Güncel ulusal ve uluslararası spor eğitimi yaklaşımlarını benimseyen, eğitim teknolojilerindeki yenilikleri göz önünde bulunduran, toplumsal ve çevresel gelişmeleri takip eden öğretmenler yetiştirmek.
2. Toplumun ve eğitim sisteminin ihtiyaç duyduğu, beden eğitimi alanında gerekli bilgi, beceri ve tutumlarla donanmış; sosyal, bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlarda yetkin; liderlik özellikleri taşıyan, milli ve manevi değerlere bağlı bireyler yetiştirmek.
3. Alanla ilgili yeni bakış açıları, uygulama ve yöntemler sunabilen; toplumsal aktif yaşam kültürünün oluşmasına öncülük edebilen; bununla birlikte disiplinlerarası yaklaşımlarla iş birliği, iletişim ve teknoloji kullanımı gibi çapraz becerilere sahip, yenilikçi ve yaratıcı öğretmenler yetiştirmek.
4. Yaparak yaşayarak öğrenmeye imkân sağlayan, problem çözmeye becerisi yüksek, eleştirel ve yaratıcı düşünme kabiliyeti gelişmiş, aktif katılımı ve öğrenci merkezli öğretim yöntemlerini beden eğitimi derslerine entegre edebilen öğretmenler yetiştirmek.
5. Sosyal ve fiziksel açıdan farklı yeterlilikte olan öğrenciler ve özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarını karşılayabilecek donanıma sahip; her türlü kaynağı aktif kullanabilen; öğrencilerine sportif, bilimsel, akademik ve sosyal alanlarda rehberlik edebilen öğretmenler yetiştirmek.
6. Görev alacakları öğrenme ortamlarında sportif ve kişisel gelişim düzeylerini hem süreç içinde hem de sonunda izleyerek öğrenme eksiklerini belirlemeye yönelik biçimlendirici değerlendirmeler, gözlemler ve öz değerlendirmeler yoluyla çok boyutlu bir ölçme-değerlendirme kapasitesine sahip öğretmenler yetiştirmek.
7. Spor Bilimleri alanında ulusal ve uluslararası yenilik ve hareketlilik fırsatlarını değerlendirebilen; bilimsel, akademik ve kültürel alanlarda gelişime ve hayat boyu öğrenmeye açık öğretmenler yetiştirmek.